Årets Film 2009

Då har 2010 officiellt börjat, och min blogg likaså. Det är dags att nämna filmen jag ansåg att vara bäst i år, och det var ett tungt år för filmälskare. Terminator: Salvation, Crank 2, Avatar, Inglourious Basterds, New Moon, Invictus, 2012, Sherlock Holmes, och så vidare gör upp en imponerande lista. Men det finns bara en film som kan bli årets film.

När jag tänker efter kommer det ned till tre filmer. Avatar, Crank 2 och Inglourious Basterds. Dessa tre filmer var starkast i år om ni frågar mig. Vi har Avatar som generellt var episk på alla sätt och vis. Den innehöll allt. Sedan har vi Crank 2 som var den fränaste actionrullen jag någonsin sett. Det var som en lång actionscen som vägrade att sluta. Inglourious Basterds är den bästa andra världskrigetfilmen någonsin. Alla förtjänar att vara nominerade till årets film. Men vem är vinnaren?

Årets film: Avatar.

Runner-up: Inglourious Basterds.

Avatar var utan tvekan den bästa upplevelsen jag fick i år gällande film. Dock så var det inte för 3D-momenten, för dessa var alldeles för svaga för att applåderas, trots att man skjutit filmen med ny 3D-teknik. Min första blu-ray kommer utan tvekan att bli Avatar, och jag hoppas att bildkvalitén blir mästerlig för att fånga Pandoras vackra skogar med rättvisa. Har du inte sett Avatar ännu, är det hög tid att du går och gör det. Den regerar.

Leave a Reply

