Mest efterlängtade filmer 2010

2010 kommer att bli ett kanonår gällande filmer. Det är jag alldeles säker på. 2009 var ett mycket starkt år med många mästerverk som Star Trek, Avatar, Sherlock Holmes, Crank 2 och Inglourious Basterds. Nu är frågan om 2010 kan leva upp till den höga standarden som 2009 satte. Här är min lista på filmerna jag längtar efter mest (slumpmässig ordning):

  • Shutter Island
  • Alice in Wonderland 3D
  • Avatar: Part II
  • Wall Street 2
  • Prince of Persia: Sands of Time
  • Iron Man 2
  • Robin Hood
  • Inception
  • The Expendables

Där har ni dem. Sedan finns det andra som jag tror blir bra, som Toy Story 3, Narnia, The Green Zone, och såvidare, men inga mästerverk som ovanstående. Filmen som jag ser först av dessa blir Shutter Island följt av Alice in Wonderland 3D. Sedan troligtvis Iron Man 2.

Vad har ni för filmer på eran lista för 2010?

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

