DiCaprio var mästerlig

Nu har jag sett Shutter Island. Bion var fullpackad till varenda plats, och det är ingen konstighet. Shutter Island bjuder på en mycket sofistikerad och intressant film, även om den har en väldigt uppenbar (för mig) tvist.

Jag vet faktiskt inte vad jag skall sätta för betyg på Shutter Island. Det var en fantastisk film, mycket tackvare skådespeleriet, men också mycket tackvare Martin Scorsese. Tvisten i filmen såg jag komma redan halvvägs in och det är något som får mig att fundera över betyget. Men, tackvare filmens djupa story och så kallade mindgames så är det klart att filmen förtjänar högt betyg.

Förvänta er inte en actionfilm eller en kortfilm. Filmen är väldigt fokuserad på dialog. Faktum är att det är väldigt lite action, kanske 10-15 minuter max, och en av mina kompisar fann det extremt långtråkigt, medan jag inte gjorde det. Så det beror helt på personlig filmsmak givetvis. Shutter Island är en mer sofistikerad film än de flesta som kommer ut idag, men mycket spännande och välgjord.

Betyg: 4 av 5.

Tags: , , ,

Leave a Reply

