Dags att testa Chrome

Jag har använt Firefox i mer än sex år, och sedan jag började använda den har jag inte använt något annat. Det betyder att i princip dagligen, har jag surfat runt med Firefox. I över sex år. Det är en lång tid, och det finns en simpel anledning till varför jag använder just Firefox. Den erbjuder mycket bra addons/extensions. Diverse tester säger att Chrome är snäppet snabbare än Firefox, och jag måste givetvis undersöka det själv.

Chrome har äntligen börjat få bra addons/extensions/plugins eller vad ni nu vill kalla det, och främst för mig är det adblocker som gäller. Kombinera det med ett riktigt snyggt UI och Chrome förtjänar en ärlig chans att försöka ersätta Firefox som min primära webbläsare. Givetvis återkommer jag med intryck senare efter att jag provat på Chrome i ett par dagar. Räkna med det.

Tags: , , ,

Leave a Reply

