Ace Attorney måste medtagas på alla resor

Jag skrev egentligen detta inlägg igår, men av någon anledning så försvann det för att WordPress-appen till Iphonen är riktigt dålig. Trycker man save efter att ha skrivit klart så försvinner allt. Istället måste man trycka “done” och inget annat. Aja, inte mycket man kan göra åt sådan idioti.

Miles Edgeworth. Stjärnan i det nya Ace Attorney-spelet är utan tvekan den coolaste karaktären i ett spel någonsin. En av dem, i alla fall. Och det finns inget bättre att spela när man åkt iväg någonstans än just Ace Attorney-spelen. Varför? Jo, för dessa spel håller precis samma höga kvalité och underhållning som stationära spel. Det är inte ofta man träffar en sådan stark spelserie. Faktum är, att Ace Attorney-serien är den enda jag kan komma på som är så pass mästerlig.

Nu har jag varit här hos min kompis i en dag. Det är fredag idag och jag kommer sova här idag och imorgon också, för att sedan åka hem på söndag.  Det är alltså ingen tvekan om att Edgeworth kommer att hålla mig sällskap i ett par nätter. Mycket nöje. Vanligtvis brukar jag inte ha någon speciell hype för bärbara spel, men detta är som sagt ett unikt undantag.

Ikväll blir det också Strikeforce på en ca. 47″ TV. Kommer att bli spännande att se om Strikeforce kan repetera sin succé i mina ögon, för de senaste två eventsen har varit ytterst medelmåttiga, medan Strikeforce på CBS var rent av mästerligt i klass med UFC och WEC. Hoppas kan man alltid göra. Annars får det blir att spela lite Miles Edgeworth: Ace Attorney.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

