Årets spel 2009

Efter succén av min förra årets spelblogg så var det en självklarhet att jag skulle göra en till. Och visst gjorde jag det. Men, tyvärr så blev jag bannad från Gamereactor och därmed försvann den. Så jag har beslutat mig för att göra en till så att jag kan ha den i arkivet för alltid.

2009s bästa:

Action: Resident Evil 5

Runner-up: Brutal Legend

Äventyr: Uncharted 2

Runner-up: Assassins Creed II

Racing: Need for Speed: Shift

Runner-up: Dirt 2

Fighting: BlazBlue

Runner-up: Street Fighter IV

RPG: Dragon Age: Origins

Runner-up: Demons Souls

RTS: Halo Wars

Runner-up: Tropico 3

Sport: FIFA 10

Runner-up: NHL 10

First-Person Shooter: Modern Warfare 2

Runner-up:  Left 4 Dead 2

Ljud: Halo Wars

Runner-up: Modern Warfare 2

Soundtrack: Brutal Legend

Runner-up: Tekken 6

Grafik: Uncharted 2

Runner-up: Modern Warfare 2

Nedladdningsbara: Shadow Complex

Runner-up: Battlefield 1943

Och nu till det absolut viktigaste. Det bästa spelet 2009:

Årets spel: Dragon Age: Origins

Runner-up: Modern Warfare 2

—–

Där har ni min lista. Allt är givetvis i min åsikt och ingen annans. Såvida ni inte håller med mig exakt på vartenda spel. Skriva gärna era listor på årets spel 2009!


Tags: , , , , , , , , ,

3 Responses to “Årets spel 2009”

  1. crazyfreckles Says:

    Very nice list!

  2. crazyfreckles Says:

    Amazing list! Although I like Brutal Legend better for its Adventure than its Action! Although I dont think it was the worlds most clear cut game it was amazing and so was the sound track!

  3. Christoffer Says:

    Crazyfreckles has been detected as a spammer.

    Please resort to definitive actions.

    The Ham n’ Spam detector.

Leave a Reply

