Tre veckor kvar

Wow. Jag insåg precis att om tre veckor är denna termin slut. Det innebär att jag påbörjar min sista termin här på college, där jag nu studerat i tre år. Wow. Tiden går minst sagt fort när man har roligt. Jag har alltså bott i USA nu i hela tre år och man kan ju lugnt säga att jag vant mig vid livet och kulturen här. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar mig att vänja mig tillbaka till Sverige, sen i juni/juli.

Denna termin läser jag 21 credits, vilket är betydligt mer än mina vanliga 16 credits som är standard att läsa på college i USA, fast detta tillåter mig att ta examen en termin tidigare, så det blir i juni istället för september. Sedan är det adjö Berkeley och hejsan Stockholm igen. Räkna med en stor bildrapport sedan i juni och en ordentlig blogg om det mesta.

Mer bloggande blir det senare ikväll, för nu måste jag ta tag i att göra läxan som skall vara klar om ett par timmar. Läxor på söndag, jag vet, trist. Men, tyvärr är det så när man har online-lektioner. Något som faktiskt är mycket roligt och ibland väldigt skönt, och ibland kan det vara rätt jobbigt, speciellt om man har mer än en.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

