Champions League snart

Nu är det cirka trettio minuter kvar till Champions League börjar, och mer intressant är ju matchen mellan Chelsea mot Internazionale. Två jättar som borde förväntas att vinna hela tiden och som måste gå vidare för att leva upp till alla förväntningar.

Även CSKA Moskva spelar mot Sevilla idag och jag tror att det faktiskt blir en underhållande match också, även om den inte väger lika mycket som Chelsea mot Inter. Jag tippar på att Moskva vinner matchen 1-0 eller något mycket nära. Eventuellt om de misslyckas att produceras ett mål så förlorar de på bortamål.

Skulle jag tippa på något, så tror jag faktiskt på att Inter ta hem segern, tackvare mål av Eto´o och smarta taktiker av Mourinho. Chelsea må vara påväg tillbaka till sin storform, men jag tror inte att de är där ännu. Ancelotti har gjort ett relativt bra jobb med Chelsea, men jag tror han behöver en till säsong innan de kan börja planera guldet. Inters 2-1 ledning kommer utan tvekan att vara avgörande faktorn i matchen.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

