Filmer man vill se igen

Det finns flera filmer som jag vill se igen. Filmer jag sett över fem gånger, men ändå vill jag ha mer. Det är filmer som inspirerat mig och verkligen stannat kvar i mitt huvud. Mästerligt episka filmer, som har urskön dialog och ett riktigt grymt tema och en suverän story.

Vilka filmer är så löjligt bra då? The Matrix, V For Vendetta, Fight Club, och The Boondocks Saints för att nämna några. Filmer är så kraftfulla, och det är ingen hemlighet att film är en stor passion i mitt liv. Det är mycket kul att analysera filmer för att sedan diskutera med sina vänner och se hur man uppfattat filmen på olika sätt.

Ikväll blir det att se American Psycho, igen. Jag har säkert sett den över sju gånger, men den är fortfarande lika underbar varje gång. Sådan klass. Visserligen är boken betydligt bättre, men tackvare enastående skådespeleri av Christian Bale så är filmen utan tvekan sevärd och i klass med boken, även om den inte innehåller hälften av bokens innehåll. Nu är det dags för lite Patrick Bateman, en av mina favoritkaraktärer någonsin.

Tags: , , , , , ,

2 Responses to “Filmer man vill se igen”

  1. Emilie Says:

    The Boondocks Saints är grym! Har sett den ett antal gånger, och det är som du säger, man kan inte få nog! Har dock inte sett 2:an, för visst finns det en sådan? Borde kanske kolla upp det, hehe.

    • CrazyBest Says:

      Absolut finns det en till. Har en recension av den på min blogg längre ned. 🙂 Den är inte lika episk som ettan för man vet vad man ska förvänta sig, men den är fortfarande mästerlig.

Leave a Reply

