UFC 111 om 30 minuter

En av de grymmaste UFC-eventsen någonsin (räknar jag med) börjar om trettio minuter. Georges St-Pierre mot Dan Hardy, för welterweight-titeln. Frank Mir mot Shane Carwin för tungviktstiteln. Är detta ett event att se fram emot eller vadå?

För att göra allt roligare har jag givetvis satsat. Numera är det nästan obligatoriskt för mig. Varför? För att det höjer spänningen med flera tusen procent. Därför. Man tittar på matcherna på ett helt annat sätt. Ett sätt som jag anser betydligt roligare än annars. Men, givetvis satsar jag inte hela tiden, och har kul fortfarande, men det är något med dessa matcher där man har satsat. De förblir liksom speciella.

Jag satsade på Mir. En ny och förbättrad Mir än vad vi såg mot Lesnar där han blev förstörd. Mot en obesegrad Carwin som vunnit alla sina matcher i första rundan. En stenhård motståndare, där vinnaren av dessa kommer att få möta Lesnar, enligt Dana. Fast vi har en fullpackad tungviktsdivision i och med Dos Santos och Velaszquesz som i mina ögon båda förtjänar en match mot Lesnar också för bältet. Hoppas på att Lesnar blir frisk snabbt och kommer tillbaka för sin titel. Han har ju varit skadad i ett år, tråkigt, men sådant händer. Så missa inte UFC 111. Det kommer att bli fantastiskt underhållande.

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

