Law Abiding Citizen

Jag har haft filmen Law Abiding Citizen ett bra tag. Av någon anledning har jag aldrig haft orken att se den, då jag av någon anledning inte riktigt trodde på den. Kanske är det för att jag avskyr Jamie Foxx, eller kanske för att jag hade så många andra filmer att se. Men, nu har jag sett den i vilket fall, och det är jag mycket glad över.

Gerard Butler var stjärnan i filmen. Foxx var helt anonym, och rent av störig faktiskt. Filmen hade en handling som faktiskt rörde mig. Det Butlers karaktär, Clyde, gick igenom i filmen är det värsta som kan hända en man, och det verkligen åkte spikrakt i min hjärna. Som ni vet spoilar jag aldrig något ur filmer, så ni får helt enkelt se vad som händer själva. Men, det som hände var i mina ögon det sorgligaste som kan hända, och det förändrade Clyde fullständigt. Han blev ond, en helt annan person. Välgjort.

Släng in juridik i det hela och man börjar se att filmen handlar om så mycket mer än bara en person som är ond och vill göra onda saker. Det tar upp, enligt regissören, det kvaddade “legal system” som landet har, och man kan inget annat än att hålla med. Givetvis är inget system perfekt, men det går att göra rejäla förbättringar. Filmen överraskade mycket positivt och den är mycket bra i mina ögon, har ni inte sett den ännu, så är det värt att göra det.

Betyg: 4 av 5

Tags: , , , , ,

2 Responses to “Law Abiding Citizen”

  1. Christoffer Says:

    Den var grym!

  2. CrazyBest Says:

    Ja, betydligt grymmare än vad trailern avslöjade faktiskt. Så de kunde gjort ett bättre jobb med att marknadsföra den, men som tur är fick jag se den tillslut.

Leave a Reply

