Flygplatsen

Då är min vecka i soliga Florida tyvärr slut. Spring break is over. Back to school, så att säga. Min sista termin börjar på måndag och jag är mycket glad över att snart få komma hem till Sverige igen. Det har varit tre roliga år i USA som gav mig mycket i livet och det var definitivt värt att uppleva det minst en gång i alla fall och verkligen få se hur det är att bo i USA.

Min praktik i domstolen börjar också på måndag, där kommer jag att praktisera i 12 veckor (hela terminen) och det ska bli en mycket intressant upplevelse som jag hoppas kommer att ge mig värdefull erfarenhet och kunskap.  Spännande minst sagt, och jag återkommer givetvis med intryck och så vidare. Dock så kommer det att bli en mycket fylld termin med läxor, uppgifter, och praktikrapporter som skall hit och dit. Plus gym och fotboll. Inte mycket “fritid” så att säga.

Nu sitter jag här på flygplatsen och väntar på att få flyga tillbaka till JFK, New York. Flyget lämnar om två timmar, så jag kommer att komma tillbaka sent, faktum är att det borde vara söndag jag är tillbaka på. Sedan blir att checka-in i skolan igen på söndag eftermiddag efter jag varit i Queens/Manhattan ett tag och tittat runt. Man saknar ju det stora äpplet lite, trots allt. Ska försöka klämma in frisören där också inför nya terminen och jobbet. Ja, så blir det nog. Nu blir det att läsa Dearly Devoted Dexter tills flyget tar av. En episk bok, och jag kommer att köpa tredje delen direkt.

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

