Mästerliga Norton

Naturligtvis talar jag inte om Norton, antivirusprogrammet, utan självfallet om skådespelaren Edward Norton. Ni vet, han som är sådär löjligt underskattad och underbetald. Han som, i mina ögon, borde vara på toppen av världens bästa skådespelarelistan, men inte är det tyvärr. Han är det jag pratar om.

Jag har precis sett klart 25th Hour och The Illusionist igen. Vet ej hur många gånger jag sett dem förut, men en del gånger. Båda är givetvis filmer med Norton i huvudrollen, där han fullständigt briljerar på alla sätt möjliga. Filmerna är förövrigt mästerverk med underbart manus och story. Det går nog inte att plocka in bättre betyg från mig än vad dessa filmer gör.

Tyvärr har vi inte fått se mycket av Norton senaste åren. Han gjorde ett mycket bra jobb i den underhållande filmen The Incredible Hulk två år sedan, och var med i filmen Pride & Glory samma år. Inte mer än det. Pride & Glory har jag förövrigt inte ens sett, bara en liten del och jag mådde inte speciellt bra så jag stängde av och fick en dålig vibb av filmen på grund av det, kanske får ge den en chans när jag mår bra igen.

Så vad kommer härnäst för Norton? Enligt hans schemata så är det The Avengers år 2012 där han spelar Bruce Banner igen (Hulken) och det är ju inte direkt någon gång snart. Två år. Och i år får vi bara en film, Stone som jag inte hört talas om eller sett något om. Vad har hänt med Norton? Börjar han förbereda sig för pension och bara kör en eller två filmer vart annat eller vart tredje år nu? Isåfall är det ju fy skam. En sådan gudomlig skådespelare vill man ju se i bra filmer varje år. Jag hoppas alltså att vi får se mer av Norton i framtiden, och några överraskningar som inte dröjer till 2012 heller. För Nortons filmer tittar jag på om och om igen. Flera gånger om året. Så bra är dem. Det är filmer jag beundrar och respekterar. Mer Norton till folket, i alla fall mig, som verkligen uppskattar hans talang.

Tags: , , , , , , , ,

One Response to “Mästerliga Norton”

  1. Alexandra Says:

    JAG VET! 😀 ser läskigt god ut.. Men åt inga onyttigheter igår ;P *stolt*

Leave a Reply

