Jogging får hög prioritet

Jag var ute och spelade lite fotboll för att arbeta på min kondition och försöka få lite “definition” på min kropp så att säga, och så kommer min gamla fotbollstränare förbi och säger att han skall jogga och undrar om jag är på. Skeptisk som jag är till min kondition, så svarar jag “Absolut, men du kommer att springa ifrån mig direkt.” Vi springer runt en sjö som är runt 1.11 miles på cirka tio minuter. Plus att promenixen dit tog 10 minuter varsitt håll. Och han sprang inte från mig alls, vi höll lika tempo genom hela saken. Underbart.

Efter framgången så är det ingen hemlighet att jag planerar att göra detta till en rutin. Jogga varje dag. Dock så kommer det att bli betydligt mer än bara en tur runt sjön. Nu i början, när man är lite sorglig i konditionen ändå, så var en springtur lagom. Men nästa vecka senast planerar jag på att göra det till två turer dagligen, och sedan fortsätta att öka varje vecka. Mycket nöjd med mig själv och det är alltid roligare att ha någon att träna med, och äntligen har jag det. Folk här i USA är inte direkt träningsglada så det är inte det lättaste att hitta någon att springa/gymma med. Men nu så är det problemet löst, yay!

Förövrigt så har jag avslutat min första dag på praktiken, och det gick faktiskt bra. Fast snart börjar min lektion så jag hinner inte skriva mer om det just nu, men räkna med en sammanfattning av min första vecka senare på fredag eller lördag. Nu är det tre timmar lektion som gäller. Precis så man vill spendera en fantastiskt fin sommarkväll (Ja, det är sommar här!) när solen lyser och allt, i klassrummet.

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

