FIFA 10 imponerar rejält

Idag köpte jag FIFA 10. Det började bli lite tröttsamt med FIFA 09, plus att min kompis övertalade mig att införskaffa spelet, så till slut gjorde jag det. Efter flera hundra timmar med 09 var det dags att gå vidare. Och det är jag mycket glad över att jag gjorde, för att FIFA 10 är galet förbättrat spel, mycket mer än jag trodde.

Det är en helt ny fysik i spelet gällande både bollen och spelarna. Intelligensen på försvaret har gått upp rejält, och känslan likaså. Det gillas. Mycket nöje och jag ser fram emot att spela mer FIFA 10 imorgon. Just nu ser betyget ut att bli skyhögt. Detta är utan tvekan det mest realistiska fotbollsspelet – någonsin. Det är en rejäl förbättring från 09 och det är värt att köpas. Gillar du fotboll, köp! Inget PES2010-snack här inte, det är rent skräp i jämförelse. EA har verkligen hållt vad de lovat med FIFA 10.

Nu är det dags att slappna av och göra lite läxor inför helgen och förbereda sig för nya South Park. Sedan förbereda sig för jobbet imorgon. Jobbar som sagt måndag-fredag, tunga grejer. Welcome to real life, så att säga. Men jag trivs på jobbet än så länge och alla är supertrevliga och hjälpsamma.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

