Push it to the limit

Oj vad min tränare pushade mig idag. Jag var i princip en sekund ifrån att spy idag efter träningen, men det är bra. Detta är exakt vad jag vill för att nå mina mål och jag har ju en del utmaningar som väntar där hemma med jogging och springandet, så man måste ju vara i toppform för det, och det är ingen tvekan om att det är just dit jag är påväg.

Idag så sprang vi inte vår vanlig väg runt sjön, utan vi körde uppförsbacke idag. Jag höll, enligt min tränare, en mycket imponerande form och vann faktiskt över honom. Det är alltid kul att se att man presterar bättre än vad man förväntar sig då jag trodde att han skulle vinna. Sedan efteråt så var jag tvungen att göra armhävningar direkt, det blev hela 60 stycken, några med klapp och då “shockerade” jag kroppen i och med att träna muskler efter kondition, och det var då jag hade tryckt min nivå till max och blev spyfärdig och lite yr. Men det är bra, för på det sättet vet jag att jag kommer att få bra resultat.

Jag mår så mycket bättre nu efter träningen. Det är galet. Jag gillar verkligen det. Gym och jogging är ultimatkombo, men jag skall givetvis försöka att slänga in lite fotboll där också. Det skall bli spännande att se om jag lyckas att nå mina mål för i år, men i detta tempo så borde det inte vara några problem. Allt jag behöver är tid.

Tags: , , , , ,

5 Responses to “Push it to the limit”

  1. kajakrille Says:

    Oj, snyggt jobbat!

  2. Emilie Says:

    Nu är jag lite orolig här hemma. Du verkar redan vara i bättre form än nig när det kommer till jogging. Damn. Snälla låt mig ‘vinna’ när du kommer hem, tack. 😀

    • CrazyBest Says:

      Jag är nog inte över din nivå ännu, men det är vart jag siktar. 😉 I must train harder! Tror du orkar dubbelt så mycket som jag just nu. Men det är en grym motivationskälla! 🙂

      • emilie Says:

        Jag tror faktiskt att du är på min nivå.. Det är det jag är orolig för 😉 .. Men det visar sig i sommar, eller hur? Vi har båda mycket tid på oss att träna, så vi får se vem som tar hem 1-mils-vinsten!

      • CrazyBest Says:

        Absolut! Det kommer att bli den mest spännande tävlingen någonsin. 🙂

Leave a Reply

