Dexter och jag

Det blir att börja läsa den tredje Dexter-boken, Dexter in the Dark. Jag hade egentligen sagt att jag äntligen skulle påbörja Twilight-serien eftersom att jag fann filmerna mycket intressanta. Men, jag har konstant skjutit upp den serien för andra böcker som Halo: The Fall of Reach och Dexter. Och jag har ju läst klart den andra Dexter-boken, och även Halo: The Fall of Reach, så nu sitter jag här och funderar på vad som blir näst. Dexter eller Twilight? Min mörka passagerare säger åt mig att plocka upp Dexter-boken. Och jag planerar att lyssna på honom fullt ut.

Så nu blir det att spendera en hel bok till med Dexter, igen. Den första boken levde inte upp till hypen som serien satt, även om den var helt fantastisk så var faktiskt den första säsongen på TV betydligt bättre. Andra boken, dock, den var helt mästerlig. Betydligt bättre än säsong två och den första Dexter-boken på alla möjliga sätt. Hype-faktorn för tredje boken har givitvis gått upp rejält i och med den positiva upplevelsen jag hade med andra boken. Dexter in the Dark blir det alltså, bok nummer tre i serien. Twilight får vänta, igen. Mitt behov att spendera tid med Dexter går före Edward och Bellas kärleksproblem. Sedan är frågan om jag läser den fjärde och sista Dexter-boken direkt efteråt, eller sparar den ett tag? Det återstår att se. Jag har tid att fundera över det medan jag läser Dexter in the Dark. Underbart.

Tags: , , , , , , , , ,

2 Responses to “Dexter och jag”

  1. emilie Says:

    Jag har aldrig riktigt förstått hysterin kring Twilight-serien. Den må vara bra, men folk har blivit som besatta av karaktärerna och serien i stort. Har faktiskt inte tänkt tanken att läsa böckerna, trots att alla, ja nästintill alla, säger att de är gudomliga. Själv väntar jag på att de ska komma ut på bio, sen blir det böckerna – om jag finner det nödvändigt och roligt att läsa!

    Min “relation” till skönlitteratur har verkligen försämrats drastiskt sedan jag började plugga juridik. Tror det dels beror på att min syn blivit sämre och dels att jag läser väldigt mycket kurslitteratur. Även om det är stor skillnad på att läsa skönlitteratur/kurslitteratur så blir det helt enkelt för mycket text för mig. På sommaren blir det andra bullar! Då ska mysiga Marian Keyes böcker läsas i solen 🙂

    • CrazyBest Says:

      Twilight har blivit överdrivet stort, absolut. Jag känner folk som är helt galet beroende av allt relaterat till Twilight.

      Jag har sett de första två filmerna och jag tyckte de var intressanta som sagt, och böckerna ska vara flera gånger bättre så jag vill läsa dem och se om fallet verkligen är så.

      Fast Dexter får som sagt prioritet. 🙂 Han och jag är lite som bästisar.

      Att läsa i sommar är bäst. Speciellt ute i solen och när fåglarna kvittrar. Det gillas mycket. Blir att göra det i år igen.

Leave a Reply

