Idag var det en sådan dag…

… där folk som har en (enligt mig) busig syn på livet, började prata om religion och hur livet började och dylikt på ett ytterst primitivt sätt. Det är alltid kul, kan man tro, då det öppnar plats för diskussion, men idag var fallet inte så. Idag argumenterade jag med en person vars argument var så löjliga att jag bara gick iväg. Det gick inte, för ibland är människor så dumma att jag inte orkar med. Så varför göra mig själv arg i onödan när tiden kan spenderas på bättre sätt?

Jag är en logisk person. En person som tar logik och fakta före allt annat. Det är väl ändå det enda man kan göra? Hur annars ska man tackla en situation? Baserat på spekulation och/eller vilda teorier? Nej, det låter inte alls rimligt i mina öron. Men, tydligen så gör det för min kompis. Han drar in värdens löjligaste påståenden utan som helst bevis, fakta, eller ens en någonlunda pålitlig teori. Oacceptabelt.

Vanligtvis brukar jag alltid ha lusten att argumentera vidare tills min “motståndare” antingen erkänner att min logik är oneklig, eller eventuellt ändrar sin ståndpunkt. Eller så försöker jag i alla fall hitta neutral mark, om det är möjligt, och det beror ju givetvis på ämnet. Men, idag var det inte sådan dag. Idag var det en sådan dag där jag bara tänkte “detta är inte värt min tid.” Och så lämnade jag diskussionen, det var trots allt det enda jag kunde göra med tanke på nivån den höll på att sjunka till. Sådant har vi inte tid med. Det är synd. Låt oss hoppas att nästa gång blir betydligt roligare och på en högre nivå.

2 Responses to “Idag var det en sådan dag…”

  1. Christoffer Says:

    When reaching an impass, agree to disagree and get on with it!

Leave a Reply

