Anime? Ja, tack!

Japan är ett intressant land. Det är ytterst intressant på ett sätt, och helt dumt i huvudet på vissa. Men ändå så pluggar jag japanska för att jag verkligen vill lära mig språket innan jag åker dit och får uppleva kulturen. För när jag åker dit så är det inte för att vara där i en vecka eller så, det ska vara minst 30 dagar så jag får uppleva olika ställen och folket. Anime är stort i Japan, och jag har äntligen (?) börjat titta på anime. Efter 21 år på jorden. Det må ha tagit sin tid, men det var värt väntan. Anime är grymma grejer.

Det började med att min kompis tjatade i sex månader på mig. Ja, jag skämtar icke, i sex månader tjatade han på att jag skulle börja titta på Kenichi. “I cant right now, Im busy” eller “Yeah, lets watch it later” var vad jag svarade hela tiden, för ärligt, så hade jag inget intresse av att börja titta på anime. Men, sen sådär efter att han frågat i ett halvår så kände jag mig lite elak och sade “Okay. Lets watch it now.” Och det gjorde vi, och det var på tiden. Kenichi var en mästerlig serie generellt, inte bara gällande anime, den var i klass med mästerliga serier jag tittar på. Underbart. Jag har sett alla avsnitt nu och planerar på att se dem igen i sommar. Så bra är det.

Efter Kenichi trodde jag inte att skulle hitta en lika bra anime. Jag gav populära Bleach en chans och den är grym, har inte sett så mycket av dem ännu, men i klass med Kenichi är den inte. Eftersom vi hade kollat klart på Kenichi så sade min kompis att jag måste se School Rumble som är en annan anime han gillar, han sade till och med att “den är lika bra som Kenichi” och jag trodde givetvis inte på honom. Så efter en månad av övertalning så tänkte jag “han kanske har rätt igen” och vi började titta på den. Och tur det. School Rumble är en galet roligt anime, dock inte lika mästerlig som Kenichi, men nära.

Så anime har börjat växa på mig. Har två som jag verkligen gillar, plus Bleach som jag måste ge mer tid för att kunna bestämma om jag gillar den eller icke. Men, nu börjar jag verkligen förstå varför folk är så fascinerade av anime. Kenichi och School Rumble visade vägen för mig. Det blir att titta på mer anime i framtiden, när jag har tid.

Tags: , , , , , , , , ,

2 Responses to “Anime? Ja, tack!”

  1. emilie Says:

    Min storebror är ett stort fan av Anime. Han har kollat på alla avsnitt av Naruto, Bleach och säkerligen många fler..

    Själv har jag aldrig sett ett avsnitt. Känns för “Pokemon” för mig, men vem vet.. Det kanske är mästerligt, som du säger, när man väl sätter sig in i serierna och ser helheten snarare än bara hur serien är tecknad.

Leave a Reply

