Twilight påbörjat

Jag har läst klart den tredje Dexter-boken. Det tog mig faktiskt bara två-tre dagar att dra igenom cirka 302 sidor plus en epilog. Och jag måste säga att den andra Dexter-boken fortfarande är den överlägset bästa. Faktum är, att den tredje nog var den sämsta Dexter-boken jag läst. Det betyder inte att det var en dålig bok, tvärtom, som en bok var den mycket bra och spännande. Fantastisk läsning, men i jämförelse med de föregående Dexter-böckerna så kändes den inte lika underhållande.

Eftersom Dexter är färdigläst, så blir det numera för mig att påbörja Twilight, följt givetvis av New Moon, Eclipse och Breaking Dawn. Jag har läst cirka 20% av Twilight, och jag måste säga att det är mycket bra än så länge. Betydligt bättre än filmen, och jag vill verkligen hinna med att läsa klart Eclipse innan jag ser filmen i sommar. Men, det borde inte vara ett problem i detta tempo. Twilight borde vara färdigläst i den kommande veckan, och New Moon påbörjad. Har samtliga som Ebooks på min Iphone, så det underlättar läsning rejält då jag kan läsa “on the go” så att säga.

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

