Ninja Assassin

Jag är ett stort fan av martial arts. Bland de största i världen säkert, jag är verkligen helt fascinerad av det och jag ångrar varje dag att jag inte började träna det när jag var liten, men jag planerar att lära mig nu, oavsett. Ninja Assassin är en ninjafilm (duh) som är ruskigt blodig och grym.

Ninja Assassin är en blodig film. Det sprutar blod och detta gillas, givetvis. Min kompis som såg den med mig blev faktiskt lite illamående (klenis),  även om jag tyckte att blodet inte var så farligt, det finns nog inte mycket som kan få mig att bli illamående i film. Det var precis sådär lagom för en sådan här film. Ben och fingrar flyger hit och dit, och blodet sprutar överallt på väggarna och så. Awesome. Tyvärr så var filmen inte i 3D, för blodet skulle passa så himla bra i det.

Filmen rekommenderas med andra ord. Inget snack om saken. Den kunde haft lite mer action, visst, men den innehöll några av de häftigaste scenerna jag sett i en fightingfilm. Och det gör den sevärd. För mig är den inte speciellt blodig, men för de flesta så skulle jag gissa på att de klassar den som “extremt blodig.”

Betyg: 4 av 5

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

