Drömmer om nya fotbollsskor

Nike har släppt nya supergrymma fotbollsskor, deras nyaste SuperFly II. Dessa skor väger ingenting, och de är speciellt gjorda för att det inte ska kännas som att man ens har skor på sig. Skorna och foten blir en, för total kontroll och hastighet. Underbart. Cristiano Ronaldo och alla andra storstjärnor använder dessa givetvis, och jag har tittat på diverse videos om dem och jag vill ha dem.

Skorna har till och med ett chip i sig som sparar statistik på hur man rör sig och så, som man sedan kan analysera på datorn och jämföra med Ronaldo och andra stjärnor! Hur grymt är inte det? Seriöst, du kan se hur du ligger i jämförelse med andra. Löjligt grymt, och Nike tar verkligen fotbollsskor till en ny nivå. Mycket, mycket imponerande.

Vad är det som får mig att tänka två gånger innan jag köper dessa underbara saker? Givetvis priset. Dessa skor är de dyraste som finns, och kostar 400 dollar i USA, eller 4000 kronor i Sverige. Det är inte billigt någonstans, det är mer än några andra fotbollsskor någonsin. Men jag ska nog köpa dem ändå. Jag förtjänar dem. Plus att skorna är ruskigt fina också. Gillar lila färgen rejält.

SuperFly II

3 Responses to “Drömmer om nya fotbollsskor”

  1. Emilie Says:

    Se det som en investering, så tänker jag alltid när jag köper dyra saker! 😀

  2. CrazyBest Says:

    Försöker göra det, men frågan är alltså om jag verkligen behöver så dyra fotbollsskor. 😮

  3. Emilie Says:

    Det beror ju på hur mycket du kommer använda skorna.. Kanske borde du börja i ett ordentligt lag och spela några gånger i veckan för att de ska bli värda? 😉

    Om du inte väljer att köpa skorna för ca. 4000 kr kan du alltid köpa en utlandsresa eller likande! : D

Leave a Reply

