Tony Stark är fenomenal

Då har man sett Iron Man 2. Med samma grupp man såg den första med för två år sedan. Helkul! Dock på en betydligt häftigare biograf.

Vi såg den på en IMAX-biograf. IMAX har världens största bildyta och bästa högtalarna i USA. Priset var dubbelt så dyrt jämfört med vanlig bio. Var det värt det? Absolut. Det blir att se så många filmer som möjligt på en imax-bio från och med nu eftersom att upplevelsen blev betydligt bättre.

Så hur var Iron Man 2? Fantastisk. Den levde upp till mina höga förväntningar och jag kan gladligen meddela att Tony är ännu roligare än han var i den första filmen. Den håller samma klass och stil som första filmen och det var vad som gjorde den första rullen bra.

Iron Man 2 som en uppföljare gör allt rätt. Det är mer action, komedi, explosioner och effekter. Den tar serien vidare och håller den röda tråden helt perfekt. Hur mycket jag än belönar filmen med positiv kritik så kan jag ej ge den maxbetyg ännu. Den kunde haft ett betydligt bättre slut. Men, något som förhoppningvis fixas till den tredje filmen. Slutet kändes inte helt rätt. Plus att en del scener kunde tagits bort. Skådespelarbytet av Rhodey är något jag inte heller gillade.

En fantastisk film som jag tycker även att folk som ej är Marvel-fans borde att se. Det är den värd. Men se ettan först.

Betyg: 4 av 5

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

