Strikeforce St. Louis

Kan Strikeforce, efter världens sämsta MMA-event, återhämta sig och ge oss underhållning på hög nivå? Det återstår att se. Ikväll är det nämligen dags för Strikeforce St. Louis: Heavy Artillery och namnvalet är mycket passande om man tänker efter. Det blir tungviktsmatcher, 225 lbs och uppåt.

Overeem mot Rogers för tungviktstiteln. Ett djäkligt konstigt beslut om ni frågar mig, då sist vi såg Rogers så fick han stryk av Fedor som bara den. Får man titelchans efter att man förlorar i Strikeforce numera? Galenheter. Jag förstår ingenting. Är det någon som skall få en titelchans så är det väl ändå Fedor, och inte Rogers? Dumheter. Jag vet inte vad Strikeforce håller på med, men de imponerar inte mig alls de senaste månaderna. Inte alls. Jag tippar på vinst för Overeem, som förhoppningvis vill möta Fedor efteråt. Annat vore skandal.

Arlovski mot Antonio Silva kommer att bli en intressant match, och jag tror och hoppas på en vinst för Arlovski. Hans erfarenhet och glory days borde ge honom det där lilla extra som krävs för att vinna, även om han inte varit i sin bästa form på senaste tiden.

Roger Gracie mot Randleman vet jag inte vad jag ska tro om. Jag menar, världen mest överskattade familj i världen, Gracie, lär vara favoriten i matchen med sin världskända jiu-jitsu men mer än det har jag inte den blekaste om vad som kommer hända. Säkert vinst för  Gracie genom submission eller beslut på grund av just grappling och ground game. Lär inte bli speciellt underhållande dock.

“Jacre” Souza mot Villasenor kommer nog att bli en explosiv match, eftersom att Jacre är en väldigt explosivfighter och han kommer göra allt för att få vinsten genom KO, och jag hoppas även att han får det. Det var ett tag sedan vi såg en sådan riktigt “clean” KO, faktum är att sist jag såg en var nog av Dan Henderson under UFC 100. Den var av världsklass.

Så det är ett lite skakigt event i helhet ändå. Som jag sade tidigare så har jag ingen aning om vad Strikeforce tänker med just nu, men det återstår att se om detta kommer att fungera för dem. De har långt kvar tills de kommer upp i UFC:s klass, och ännu längre till WEC.

Tags: , , , , , , , , , , ,

2 Responses to “Strikeforce St. Louis”

  1. Christoffer Wallenius Says:

    Du bloggar som fan, men skype: ar aldrig?

    • CrazyBest Says:

      Jodå, men vi verkar missa varandra. Jag är sällan inne vid datorn på senaste tiden. Skriver en del inlägg från mobilen också, därför min bloggaktivitet verkar hög. 😉

Leave a Reply

