Poker night & kändis

Igår kväll, till sent på natten, så var jag hos en kompis och lirade det underbara Texas Hold Em poker tillsammans med cirka åtta andra spelare och totalt 14 personer som kollade på. Det var största turneringen (folkmässigt) som min kompis har haft.

Jag kan stolt gå ut och säga att jag vann. Och jag var också den enda som inte förlorade alla mina chips någon gång och behövde göra en så kallad “buy in” där man betalar tio dollar till för en andra chans. Proffsigt av mig!

Detta var faktiskt min första vinst i poker, och jag tog hem 50 dollar. Underbart. Detta var förövrigt endast min tredje gång jag spelat för “större” pengar så jag är mycket nöjd och hoppas att jag hinner spela en till turnering hos honom innan jag åker hem till Sverige. Gratis pengar tackar man inte nej till.

Förövrigt så är jag med i min lokala tidning! När jag joggade i parken blev jag intervjuad och de beslutade sig för att lägga in mig i “final printen” så att säga. Säkert för jag är såå handsome! 😉 Ska försöka få upp en bild på det senare.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

