En månad kvar

Tiden går fort när man har roligt, eller vad säger man? Jag kommer ihåg när jag började gymnasiet och min lärare sade att tre år kommer att flyga förbi direkt och att jag tänkte direkt “Jomenvisst!” och sedan tre år senare sitter jag där “Är det redan slut?” så det ligger väl en stor sanning i det.

Nu har jag bott i USA i snart tre år. Galet. Låter lite overkligt att säga det, men så är det. Nästa månad tar jag min Bachelors Degree och är klar med studierna här. Tre år flög förbi som ingenting. Poff, borta. Jag vet inte exakta datumet när jag kommer hem till Sverige igen men, det är mellan 22-25 juni någon gång, alltså sådär rätt exakt en månad kvar. Otroligt.

Min tid här i New York och New Jersey har varit fantastisk. Jag har varit lite överallt i båda staterna och upplevt precis allting man kan i båda staterna. Jag har varit up-state New York och beskådat de otroligt vackra bergen och skogarna, precis som jag varit nere i South Jersey shore och solat på deras vackra stränder men också upplevt hur vacker naturen kan vara där. Long Island har också givetvis besökts flertals gånger både stranden och staden med massvis kompisar där jag var på en sådan äkta klichéfest som man ser i filmer. Jag har också givetvis varit ofantligt mycket i Manhattan och Queens och levt the “city life” så att säga som en äkta New Yorker. Jag kan  staden in och ut, bättre än jag kan Stockholm, faktiskt. Så mycket tid har jag spenderat där. Otroliga upplevelser med andra ord.

Det kommer en mer utförlig blogg gällande min tid i USA senare i sommar när jag kommer hem. Nu försöker jag bara greppa faktum att jag om en månad har varit här i tre år och tagit min examen. Overkligt, läskigt, spännande, stolthet och allt det där. Bara en månad kvar. Sen är det home sweet home som gäller!

Leave a Reply

