Behöver vi en ny Iphone?

Den sjunde juni så planerar Steve Jobs att utannonsera något för världen och det är ingen hemlighet att alla tror på en ny version av Iphone i form av Iphone 4G eller Iphone HD. Det har trots allt läckt ut massor utav bilder, videos och specifikationer på den och Apple har till och med polisanmält diverse sidor som visat bilder. Seriösa grejer.

Men frågan är om vi verkligen behöver en ny Iphone? Jag tycker att min 3GS håller sig riktigt bra, och faktum är att jag inte saknar speciellt mycket. Faktum är att jag inte saknar någonting. Längre batteritid, och det är allt. Sedan är jag fullt nöjd. Men låt oss titta på vad en lista vad den nya Iphonen ryktas att ha:

  • 16% större batteri
  • 5 megapixel kamera med blixt
  • Kamera på framsidan
  • OLED-skärm
  • Ny design
  • Iphone OS 4.0 (en självklarhet)

Visst, alla nya tillägg är trevliga och skadar inte på något sätt.  Men det är tveksamt om det räcker för att jag ska anse att min 3GS numera är officiellt “gammal” och att den “behöver ersättas” för dessa finesser är bara små bonusar. Jag anser att 3GS är så komplett faktiskt. Men, det återstår som sagt att se. Det kanske inte ens är en ny Iphone Apple utannonserar i juni.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

