Juni är här

Halva året har nu officiellt passerat. Galet. Det är redan juni, och snart är det dags för mig att komma hem igen. Underbart. Tiden går fort minst sagt, och det är mycket som händer just nu med slutprov och jobbet och papper som skall fyllas in hit och dit och jag vet inte vad. Men jag lyckades klämma in lite avslappning i helgen i och med att jag såg klart Lost och även såg UFC 114.

Det var utan tvekan den sämsta Lost-säsongen någonsin. Det betyder inte att det var en dålig säsong generellt, men i Lost-standard så var den överlägset sämst. Inget snack om saken. Slutet var otroligt billigt också, och jag är minst sagt missnöjd. En mästerlig serie som Lost förtjänar ett bättre slut än det här, men vad skall man göra? Det är ju trots allt inte upp till mig. Synd, för jag hade gjort det bättre.

UFC 114 var relativt bra. Det fanns två intressanta matcher och en av de absolut galnaste KO jag någonsin sett. Jag tippade rätt på matcherna och hade satsat pengar på en fight som jag vann, så jag är mycket glad även om UFC 114 kommer bli känt som ett “domarbeslut event” där alla matcher utom en gick till just domarbeslut. Trist, men det kan fortfarande vara underhållande som Rampage mot Evans var, och Nogueira mot Brilz. Så det var inte helt katastrof, men det var inte imponerande någonstans.

Hade förövrigt min sista examen i Juvenile Justice idag, och det gick bättre än förväntat faktiskt. Jag lyckades kamma hem 100% på den och blev sådär positivt chockad när jag såg det. Detta betyder att det blir ett A i slutbetyg för den kursen. Trevligt. Nu är det bara tre kurser kvar, varav två borde jag vara klar med redan nästa vecka om jag lämnar in allt nu i helgen, vilket jag skall försöka att göra. Filmkväll som gäller härnäst, men frågan är: vilken film? Hmph, det lutar mot någon klassiker med Stallone eller Schwarzenegger eftersom att jag blev sugen på det efter att ha pratat om dem igår. Tror att det blir en Stallone-kväll.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

