Musik = magiskt?

Musik är en kraftfull sak i min värld. Jag har inte tänkt på det först en person märkte att jag lyssnade på en viss musikstil beroende på hur jag mår. Hon påpekade exakt vilka genrer jag lyssnade på när jag var lite mer upprörd och vilken musik jag lyssnade på när jag var en betydligt gladare Martin. Och när jag tänkte efter så märkte jag att hon hade rätt.

Detta är dock något jag gör omedvetet. Ibland så känner jag bara för att lyssna på vissa låtar som bara finns i en specifik genrer, även fast de ibland anpassas efter hur jag mår, så finns det alltid de unika situationerna där jag bara väljer en låt slumpmässigt. Musiken kan även få mig att “må bättre” så att säga. Konstigt, men ibland när jag lyssnar på vissa låtar så känns det som att jag är ostoppbar. Det är en grym känsla.

Musik är minst sagt en intressant sak. Den spelar större roll än man kan tro, i alla fall för mig vad jag märkt nyligen. Mycket intressant och tur att jag blev uppmärksammad om detta. Kunskap är ju viktigt trots allt, speciellt när det gäller en själv. Nu blir det att drifta iväg med lite musik och skolarbete. Under 20 dagar kvar. Löjligt.

Tags: , , , , ,

One Response to “Musik = magiskt?”

  1. Tobias Says:

    Musik är viktigt!

Leave a Reply

