Crysis 2 imponerar

Om jag skall vara ärlig så tyckte jag att det första Crysis var helt värdelöst. Såg nästan ingeting bra med det spelet, och det är grovt överskattat. Därför var jag inte speciellt intresserad av Crysis 2 tills jag såg en gameplay-video i HD. Och intresserad, det är jag minst sagt.

Denna gång lämnar vi den tropiska ön och åker till ett förstört New York City, Manhattan mer specifikt. Grymt. Jag känner mig hemma där och jag känner igen många ställen ur spelet och bara tanken av att få springa runt i en helt förstörd Central Park med en superutrustning och skjuta monster tilltalar mig väldigt, väldigt mycket.

Crysis har ju också klassats som det snyggaste spelet någonsin, rent tekniskt och det skall bli mycket kul att se hur mycket snyggare Crysis 2 blir, och hur mycket mer hårdvara det kommer att sluka. Det vore ju trots allt kul att spela spelet med fin grafik och mer än två FPS, trots allt. Det återstår att se efter E3 om Crysis 2 blir något för mig. Men just nu gillar jag det jag ser.

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

