HD

Jag är i en process att byta ut min film- och seriesamling från SD till HD. Jag skall ha så mycket HD som det är möjligt, speciellt mina favoriter. Det är en lång och platskrävande process minst sagt.

Jag har nyligen köpt en 1.5 TB hårddisk, plus att jag också har en 1 TB väntandes hemma för totalt 2.5 TB. Det kan verka som mycke men det är det icke. En film i 1080p kan ligga på 8.5-15 GB. Jämför med SD på cirka 700-4000 MB för SD. Det är skillnad. En serie ligger på cirka 28 GB Per säsong och jag har hundratals filmer och säsonger. Känns som att mina hårddiskar fylls snabbt. Det blir nog att köpa en till om bara någon månad.

Men HD är värt allt. Det är så underbart och vackert. Hur kan man gå tillbaka efter att ha sett så mycket HD som jag? Det är ju emot evolutionen i filmvärlden. Och det tänker jag definitivt inte att göra. Speciellt inte när jag skaffat nya Full HD-skärmar med speciellt filmläge. Sweet.

Tags: , , ,

Leave a Reply

