Mycket nytt

Det är mycket som händer just nu för mig. Alltid upptagen i princip, och det är ju rätt kul att ha mycket att göra på sommaren så att man slipper känna sig som en uteliggare som bara ligger där och inte gör något. Som jag skrev tidigare så har jag haft strul med både min dator och Internet, vilket är den värsta kombinationen ett super-i-landsbarn som jag kan ha ju. Crazy! Gällande min nya sexiga dator så är det är fel på moderkortet och jag skall skicka in det för inspektion/lagning imorgon så det lär väl dröja 1-2 veckor innan jag får tillbaka det säkert. Mitt Internet är inte helt tillbaka, fått låna en kompis mobila bredband, tack Andreas! Räddare i nöden för att min ISP har klantat till det tre gånger gällande modemet.

Jag har även beslutat mig för att införskaffa en ny smartphone för att prova på något annat än Iphone här i Sverige, och det finns ett bra erbjudande och en lovande Android-telefon jag vill prova och den skall jag skaffa idag så det kommer att bli lite sådär spännande att se skillnaden och hur Android Market skiljer sig från App Store och allt det där.

Nu blir det att gå iväg till gymmet som jag går till nästan varje dag, kanske missar en eller max två dagar per vecka, men oftast bara en dag “ledig” så att säga. Det känns skönt, och jag mår så mycket bättre även om min diet (enligt flesta) lär vara trist och hård. Men jag tror på den och jag tror att om ett år när jag tittar tillbaka så kommer jag att säga att det var värt att köra en sådan pass sträng diet och gymma dagligen. Det känns nyttigt liksom, och det är ju sweet!

Leave a Reply

