Vart är mina agenter?

Jag är nog världens största fanatiker av grymma agenter. Jason Bourne, Ethan Hunt och James Bond (tills Daniel Craig tog över rollen). Jag har sett alla Bourne-filmer, läser till och med böckerna, sett alla Mission: Impossible-filmerna, och även de första 20 Bond-filmerna tills Craig förstörde serien. Jag tittar även på allt annat som kommer mellan där med Matt Damon, Wahlberg, och DiCaprio som Green Zone, Body of Lies, och Shooter också. Yes, jag gillar agenter och explosioner helt klart.

Så varför klagar jag? Jo, för min agentdos har varit väldigt låg senaste åren. Speciellt efter Bourne: Ultimatum. Daniel Craig har ju dödat Bond, så jag har inte fått min dos av honom sedan Brosnan var Bond i Die Another Die, och Ethan Hunt har jag inte fått se sedan den tredje filmen och det verkar inte vara några planer på att göra en fjärde, tyvärr. År utan någon av de största agenterna alltså. Mucho triste! Men det finns hopp. Matt Damon spelar tydligen in en fjärde Bourne-film. En film som ska komma 2011-2012. Det är lång tid kvar, men det är värt det. Det är bättre än inget. Dessa namn kan bara inte dö ut sådär plöstligt. Jag behöver mer från dem.

Untitled Bourne Project är allt som verkar komma gällande agentfronten alltså, och det verkar inte ens vara bekräftat till 100%. Galet. Och givetvis en till film med töjjaren Craig som jag inte har några planer på att se, precis som jag inte såg Quantum of Solace heller. Fullständig protest från min sida. Man dödar inte min idol Bond och förväntar sig mitt stöd. Icke. Visserligen har jag även Jack Bauer från serien 24, fast det är serie så det är lite skillnad. Och om jag minns rätt så är det bara en säsong kvar innan han pensioneras. Vad händer sen då? Då finns det ju inga agenter kvar. Blir det som Disney? Som inte kan göra några nya bra filmer som förut, i klass med Aladdin och Lion King? Det är uppenbart i mina ögon att man borde ge  mer agenter åt folket. Jag borde få ta över som Ethan Hunts eller Jason Bournes son och göra många fler filmer åt folk är som jag och verkligen uppskattar agentrullar och inte vill se dem försvinna helt.

My name is Martin Bourne… and I remember everything. ^^ Grymt!

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

