Mina MMA-favoriter

Jag får ofta frågan om vem som är min favorit i MMA, och det är ju otroligt svårt att svara på. Jag vet inte direkt om jag har en favorit som plockar hem plats nummer ett, men jag vet att jag har en favorit varje division som finns. Så jag tänkte ta och lista dem från störst till minst och skriva lite om varför just denna är min favorit.

Heavyweight: Brock Lesnar

Lesnar är inte bara fysiskt större än alla andra i den tyngsta divisionen som finns, han är också den snabbaste och mest atletiska. Ja, ni läste rätt. Denna man kan på 280+ lbs göra en bakåt volt och rör sig lika snabbt som en welterweight. Ett monster, med andra ord som man inte vill möta. Lägg sedan till att han har XXXXL handskar (störst i världen) och att han är den mest roligaste att lyssna på när han snackar skit så är Lesnar ett självklart val som min favorit i heavyweight. Han är givetvis ruskigt bra också. Jag tror att vi kommer få se honom som mästare tills han går i pension, faktiskt. Jag har aldrig sett någon mer imponerande både fysiskt och skicklighetsmässigt. Brock Lesnar är här för att stanna och han är absolut den sista jag skulle vilja möta i oktagonen.

Light Heavyweight: Lyoto Machida

Machida är speciell för mig. Han är disciplinerad och pratar aldrig skit om sina motståndare. Han tror på gammal tradition inom Martial-Arts som många andra inte gör (jag gör också det) och han tränar på ett fascinerande sätt. Han var obesegrad tills sin senaste match och hade 16-0 (nu 16-1) och han var som en karaktär från ett tv-spel. Imponerande och taktisk var han tills han blev stoppad av Shogun Rua senast som är den nya Light Heavyweight-mästaren. Men jag tror på att Machida kommer att komma tillbaka. Han kommer att imponera oss igen, det är bara att vänta och se vad han gör med Rampage Jackson som är hans nästa motståndare.

Middleweight: Anderson Silva

Kanske den mest tekniska fightern i MMA jag har sett. Anderson Silva är verkligen snabb och omöjlig att träffa. Han rör sig på ett sätt ingen annan kan göra, och han gör det med precision och hånar sin motståndare mer än jag någonsin varit med om. En sådan här dominans har jag inte sett någon annan fighter visa, och att Anderson Silvas matcher är höjdpunkter (förutom senaste) är en självklarhet. Härnäst ser vi honom redan om en vecka och det ska bli kul att se om han skärpt sig och mognat till lite från hans senaste match.

Welterweight: Josh Koscheck

Koscheck är en urskön typ. Faktum är att jag har pratat lite med han, och han är en mycket rolig och intressant fighter. Skicklig är han också. Jag har stor respekt för honom och jag hoppas att han vinner över mästaren St-Pierre när de möts i slutet av året. Koscheck får mycket skit för att han är arrogant, men jag tycker att det passar honom och hans stil är bara klockren. Definitivt en person man skulle kunna hänga med utanför oktagonen.

Lightweight: Kenny Florian

Florian är en intressant fighter på grund av hans disciplin och generella aura som jag tycker känns mycket bra. Han är imponerande, skicklig och han är också utbildad men har valt karriär inom MMA. Han pratar inte heller skit om sina motståndare utan låter allt snack ske inom oktagonen. Jag har följt Florians framsteg länge nu och han blir bara bättre och bättre. Det kommer att bli kul att se när han får sin nästa titelchans och hur han gör denna gång. Kanske har vi en framtida mästare på gång?

Featherweight: José Aldo

Om Machida var som en karaktär från ett tv-spel tills han förlorade mot Rua, så är Aldo definitivt hjälten i ett fightingspel. Han är galet snabb, effektiv och han vinner alltid på ett imponerande sätt. Han står också bakom den grymmaste knockouten jag har sett i mitt liv. Double Flying Knees. Galet. Som från ett fightingspel alltså, och han gör allt för fansen. Ung är grabben också, i min ålder och han är redan såhär bra. Vart är han om ett par år? Ja, det vågar jag inte ens tänka på. Definitivt någon jag inte vill ha på min dåliga sida.

Bantamweight: Dominic Cruz

Aggressiv är vad Cruz är. Han är på, och han är på. Som ett djur. Detta gör givetvis fighten väldigt rolig att titta på och man märker snabbt hur hans motståndare får panik och börjar göra misstag, och då biter givetvis Cruz till direkt. Det är precis därför han är mästaren i Bantamweight-divisionen och han lär förbli det ett bra tag tills någon ny som är galet talangfull kommer. Det ryktas att Faber planerar att hoppa ned dit och kanske kommer hans storlek vara för mycket för Cruz att hantera, det återstår som sagt att se.

Brock Lesnar. Ett monster.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

