Heroes

Äntligen har jag sett klart på Heroes säsong fyra. Jag tog min tid, jag vet. Men, jag gillar inte att se en säsong först den är helt klar, och först var det ju tänkt att säsong fyra skulle vara sista, men nu vet alla som har sett den att fallet inte är så. Utan säsong fem har premiär i september (som tiotals andra serier jag följer också) och jag kommer givetvis inte att se den då. Utan jag väntar tills säsong fem blir klar vilket borde bli sådär tidigt 2011. Yay!

Heroes är fortfarande världsklass. Efter fyra säsonger. Och det är ju inget annat än imponerande, eller hur? Jag menar, tag Lost till exempel. Den sista säsongen var så dålig att jag tvingade mig igenom den och verkligen var ett steg ifrån en grov tv-seriedepression. Men Heroes fortsätter att imponera mig rejält och det är jag mycket glad över. Det enda som jag inte är fullt tillfredsställd med var slutet. Det var rätt billigt och kunde varit ofantligt mycket bättre och mer actionfyllt, men man kan inte få allt antar jag.

Men säsongen var mycket bra och helt klart plockar den hem skyhöga betyg. Jag har fortfarande inte kommit på ett bra sätt att betygsätta en säsong, så jag kan inte säga något annat än att denna säsong var fantastiskt bra. Den var intressant, och varje avsnitt slutade på ett spännande sätt och man kunde knappt vänta på att få se nästa. Med andra ord, att se denna säsong ett avsnitt per vecka hade dödat mig. Så det är helt klart bra grejer.

Nykomligen Robert Knepper spelade sin roll otroligt bra och tog seriens handling till nya områden vilket alltid är kul om det görs bra som det gjordes. Sedan fanns alla gamla favoriter kvar också, några fick dock betydligt mindre tid på rutan än föregående säsongerna, men det gjorde inte speciellt mycket då alla viktiga var med så mycket som det behövdes. Det är som sagt en otrolig serie som jag håller högt på min lista, definitivt topp tre bästa serien jag någonsin sett, och säsong fyra bara stärker den positionen och jag kan inte vänta tills jag får se säsong fem.

Ge mig säsong fem.

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

