Repo Men

Repo Men är en film jag har velat att se länge. Faktum är, att jag ville se den när den spelades på bio redan. Och detta var trots dåliga recensioner och en flopp rent ekonomiskt. Jag kände på mig att filmen skulle tilltala mig, konceptet bakom den är ju helt mindblowing, och tyvärr så lyckades jag inte att få med mig någon och tiden fanns aldrig att se den. Tills nu.

Nu har jag sett Repo Men i Full HD med surroundljud. Och det är jag väldigt glad över. Filmen var, precis som förväntat, storslagen. Jude Law spelade sin roll otroligt bra och hela filmen kändes välgjord och visades på ett mycket bra sätt. Pluspoäng för alla inblandade med andra ord. Speciellt han som skrev handlingen, fascinerande, verkligen. Det är något jag har funderat på i år och dar, och äntligen kommer en film. Vad handlar filmen om? Jo, i framtiden kommer teknik att skapa artificiella organ (hjärta, lungor, ryggrad, njurar etc.) för ett riktigt högt pris, cirka $648,000 per organ, och givetvis finns delbetalning för att man ska nå så många kunder som möjligt. Vad händer om man missar sina betalningar och bryter kontraktet? Jo, det är just då Repo Men kommer in och hämtar dem. Och inte på ett snällt sätt. De rycker ut organet ur din kropp på ett brutalt sätt och lämnar dig att dö därefter. Grymt. Otroligt blodig och våldsam film. Niiiice!

Repo Men är alltså inget för småbarn eller folk som är känsliga för blod och organ. Detta är en film för folk som gillar grym action med mycket blod (med grymma effekter) och en riktigt filosofisk handling som verkligen får en att fundera över framtiden. Jag rekommenderar den starkt med andra ord, och detta är årets överraskning utan tvekan. Ett måste.

Betyg: 5 av 5

Jude Law imponerar stort som en Repo Man.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

