Dags att bli barn igen

På fredag är det för mig att bli ett litet barn igen. Jag växte inte upp med barnfilmer och serier från Disney/SVT och så vidare, utan det var med tre stora och stenhårda män vid namnen Arnold Schwarzengger, Sylvester Stallone och Jean-Claude Van Damme som ansvarade för mesta tiden på min TV. Dessa män var mina förebilder, och jag såg precis allt de gjorde under min uppväxt. Men något jag aldrig fick se var en kombination av dessa herrar i en och samma film. Det ändras. Efter över 15 års av väntan är det äntligen dags.

The Expendables ändrar det. The Expendables tar mig tillbaka i vad jag tror kommer att bli en nostalgifest som jag inte haft någonsin. Att få se “Sly” och “The Austrian Oak” i en och samma film… wow. Vågar jag ens förustpå min reaktion? Det kommer att bli varmt i mitt hjärta, det är klart. Jag har väntat och jag har väntat. Det är ju ingen hemlighet att detta är min mest efterlängtade film någonsin. Som ni vet så görs ju inte filmer som de gjordes förut. De har blivit mer filosofiska och har något som folk anser är livsviktigt, nämligen en handling och story. Äsch, förr i tiden kommer jag ihåg att om man hade dunderstora biceps och tvättbräda med stora explosioner så behövdes inget annat. Wonderful days indeed.

Räkna med en recension från mig av The Expendables alltså. Även fast jag lär vara så fördomsfull som man bara kan bli på grund av mina två barndomsidoler, men vad ska jag göra? Det är inte varje dag man ser dem längre, och verkligen inte i en och samma film som lovar att följa de gamla actionfilmernas traditionella spår.

Två legender i en och samma film. Sweet.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

