WEC 50 på onsdag

Nu på onsdag är det dags för ytterligare ett WEC-event och det är alltid lika kul då WEC är den bästa MMA-organisationen i världen. Det var ett tag sedan vi såg WEC, över en månad och nu är det minst sagt dags att få se ett till. Och denna gång är det ett mästerskap på spel. Sweet.

Dominick Cruz mot Joseph Benavidez för bantamweight-mästerskapet. Benavidez har vunnit sina senaste matcher på ett imponerande sätt och har alltid vara en fighter jag gillat att titta på då han har varit relativt dominant. Nu får han sin välförtjänad titelmatch mot ingen annan en “The Dominator” Cruz. Jag tippar på TKO vinst för Cruz redan i andra eller senast tredje rundan. Han är så pass aggressiv, men Benavidez är stenhård och lär stå ut första och som sagt kanske andra rundan också. Men pengarna skulle jag sätta på Cruz utan som helst tvekan.

Scott Jorgensen mot Brad Pickett lär bli en intressant match som Jorgensen kommer sikta på att vinna för att kliva upp i rankingen och eventuellt får en titelchans. Jorgensen blir bättre och bättre varje gång vi ser honom och det ska bli kul att se hur mycket han har förbättrats denna gång. Jag tippar vinst för Jorgensen.

Urijah Faber mot Mizugaki som skulle visas kommer tyvärr inte att visas på grund av en skada som Faber har. Det hade varit intressant att se Fabers återkomst till bantamweight och jag tror att han skulle ha vunnit om matchen blev av som den nu tyvärr inte blir.

Zach Mickelwright mot Bart Palaszewski lär blir en intressant match i och med att polacken Palaszewski slåss och givetvis håller jag på honom. Han har alltid varit en explosivfighter och bjudit på en underhållande show. Jag tror att vi får se något liknande igen och att han går ut som vinnare genom TKO vore inte helt fel. Upp i rankingen!

Givetvis finns det andra fighter också, och WEC är alltid underhållande så jag ser inte varför denna event inte skulle vara det heller. Nu på onsdag alltså, missa inte det om du har tillgång till Versus eller diverse olagliga streams online.

Cruz mot Benavidez. Oj oj.

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

