Snart börjar säsongen

Visst, Premier League har redan börjat, men det är ju trots allt italienska ligan jag väntar på eftersom att mitt favoritlag spelar där. AC Milan hade en relativt misslyckad säsong förra året på grund av skador och tränarbyte och andra diverse ursäkter man kan skylla på vilket jag inte orkar. Denna säsong tror jag dock på bättre tider för oss Milaneser. Mycket bättre.

Milan har stärkt sin trupp med en del unga talanger som jag tror kommer att bli mycket stora. Det med en kombination av väldigt rutinerade legender. Lägg sedan till en ny ordentlig tränare som gjort succé med en betydligt sämre klubb och jag tror att det blir en ljus framtid för Milan. Kanske vinner vi inte Champions League direkt, men om någon säsong eller två så tror jag att allt kommer glida på otroligt smidigt och Milan återigen kommer att utmana för allt precis som under storhetsåren 2003-2005 då man var med i två finaler och två semifinaler. Imponerande? Jag vet.

Denna säsong blir också lite extraspeciell i och med att jag äntligen kan följa lagets matcher i helhet. Något jag inte kunnat att göra senaste tre åren eftersom att jag bott i USA, och där sänds inte fotboll, och speciellt inte italiensk. Givetvis ändring på det här hemma i Sverige och jag kommer att följa varenda match som Milan spelar (om möjligt, givetvis) och det ska bli kul att kunna göra det igen. Rossoneri stöds fullt ut här i mitt hus! Räkna med inlägg gällande Milans form och matcher. Räkna även med att jag kommer blogga lite om Real Madrid också i och med att min favorittränare Mourinho tagit över där också. Söndag den 29:e augusti spelar Milan mot Lecce som är deras första match i Serie A. I’ll be watching.

Världens bästa klubb i mina ögon. Rossoneri för alltid.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

