Dexter By Design

Då har man äntligen/tyvärr läst klart den sista Dexterboken, Dexter By Design. Det tog lite längre tid än jag hade väntat mig, men faktum är ju att jag “sparade” på den för att inte vara Dexterlös allt för länge. Var boken bra? Helt klart. Den nästbästa boken i serien enligt mig, utan tvekan.

Första Dexter-boken var ruskigt bra. Serien följde den till nästan punkt och pricka, och sedan efter det började serien få ett helt annat liv och böckerna blev mer och mer skilda mellan serien. Andra Dexter-boken var något av en besvikelse men fortfarande en otroligt bra bok generellt. Tredje boken var bättre och på väg i rätt riktning men lyckades aldrig nå samma höga standard som den första. Den fjärde å andra sidan gör det. Den håller väldigt hög standard och definitivt den andra bästa i böckernas serie. Och nu är det slut med böcker för mig att läsa. Ingen mer Dexter, tyvärr.

Eller, jag kanske överdriver när jag säger ingen mer Dexter. För det är ju inte sant som några av er kanske vet. Redan nästa månad börjar den femte säsongen av tv-serien Dexter och det är utan tvekan serien jag ser fram mest emot efter det otroliga slutet av fjärde säsongen. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag kommer att se ett avsnitt per vecka för att få min dos så snabbt som möjligt eller om jag väntar 12 veckor för att se hela säsongen på en-två dagar. Svårt val. Det återstår att se som sagt.

Dexter och hans Dark Passenger är trevligt sällskap.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

