Ultimate Fighter 12

Snart är det dags för säsong 12 utav The Ultimate Fighter att börja, och denna gång är det min favorit i welterweight, Josh Koscheck som coachar emot nuvarande mästaren Georges St-Pierre. Givetvis kommer jag som en MMA-fanatiker att följa säsongen och hejar självfallet på Team Koscheck, man kan inget annat än avguda hans kaxighet och attityd.

Efter att ha sett announcement-trailern så är jag rätt övertygad om att det kommer att vara en underhållande säsong, Koscheck verkar vara på bushumör och det är alltid roligt. Han är ju trots allt den ultimata badboyen i divisionen, medan St-Pierre är den snälla och professionella.  Klassiskt “good vs. evil” med andra ord, något som man i mina ögon inte kan gå fel med.

Den 15:e september börjar säsongen i USA och jag har dessvärre ingen aning om/när den visas i Sverige eller liknande då jag ej tittar på svensk television. Är ni som jag på den delen får ni följa en onlinestream eller vänta tills de släpps på hemsidan helt enkelt, och då får man även mindre reklam. Sweet.

Team Koscheck all the way baby!

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

