Favoritskurkar #2: Lex Luthor

Detta är då mitt andra inlägg i en relativt nyskapade bloggserie om mina favoritskurkar, och det är just det tvåan i rubriken symboliserar – inte att Lex Luthor ligger på andra plats. Jag har ingen rankad lista, för det vore omöjligt. Alla skurkar är elaka på sitt speciella sätt om man säger så.

Det är alltså Lex Luthor som får fokusen denna gång, dock inte vilken Lex Luthor som helst (det har ju funnits flera) utan det är Michael Rosenbaum som spelar Lex Luthor i Smallville som är min favorit av dem alla. En ung och stigande Luthor är något fascinerande att se. Hur han utvecklas som skurk mer och mer ju längre in i säsongerna man kommer är bara förtrollande, verkligen. Rosenbaum spelar rollen som ett äkta äss och det är ju inte fel det heller. Kevin Spacey och Hackman? Pff, ingenting i jämförelse med Rosenbaum i mina ögon.

Luthor är en av mina absoluta favoriter för att han har allt. Humor, klass, stil och makt. Hela paketet. Han är alltså en komplett skurk som får precis allt, vare sig det är nöje eller business. Och hur kan man inte älska honom efter scenen där han i Smallville gick och sa “I am the villain of the story.”? Ja, man kan ju inget annat än att avguda honom efter det och det är precis vad jag gjort. Smallville är en av världens mest överlägsna serier och det är mycket tackvare Lex- och Rosenbaum-kombon. Creds till Luthor alltså, det är alltid han som är huvudpersonen när jag tittar på Smallville, Clark who?

En ung Lex Luthor. Pure awesomeness.

Tags: , , , , , , , , , , , ,

4 Responses to “Favoritskurkar #2: Lex Luthor”

  1. Alexandra Says:

    hatade han när jag var yngre 😛 när serien gick på tv när man var sjuk från skolan ;P hehe

    • Martin Says:

      😀 Lex är ju så grym! Serien pågår fortfarande faktiskt, uppe i över nio säsonger! Galet! Ligger själv bara på säsong sex. Måste börja titta igen, den får prioritet #1!

  2. Alexandra Says:

    Ojdå 😀 hehe! Jag avbokade bion med en tjejkompis, ska se den med dig och andrue bestämde jag nyss 😉

Leave a Reply

