Ett par timmar med Reach

Det blev att köpa Halo: Reach, trots allt. Egentligen tänkte jag inte göra det då jag inte investerar i spel på samma sätt som förut, plus att jag har Starcraft II som lär hålla till Diablo III/Guild Wars 2 utan problem, så min Xbox 360 har stått där lite halvt pensionerad ett par månader nu. Tills nu, som sagt. Reach ändrade på detta.

När jag såg El-Gigantens pris på 299 kronor för spelet så kunde jag inte motstå. Det är ju 50% billigare än vad alla andra tar för spelet. Det är också hela 100 kronor billigare än ett vanligt PC-spel. Så att inte köpa Xbox 360s största exklusiva spel för 2010 och kanske någonsin för en sådan peng kändes faktiskt helt fel. Speciellt när Microsoft lagt ner mer pengar än någonsin på att marknadsföra det, och sedan att jag även läst boken och verkligen fann den utmärkt på alla nivåer, så blev det att åka in till stan och införhandla Halo: Reach.

Nu har jag spenderat ett par timmar totalt i Bungies sista Halo-spel och det var faktiskt mycket underhållande timmar. Kampanjen är betydligt snyggare och häftigare än den i Halo 3 och ODST, plus att onlineläget har finputsats rejält och expanderats till något betydligt bättre än vad vi tidigare haft i Halo-världen och det är ju alltid kul. Mycket nöjd med spelet hittills alltså, inget snack om saken. Imorgon blir det att fortsätta kampanjen mot Covenanten och slåss åt det förlorande laget.

Welcome to Noble team.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

