Önskelista för TGS

Tokyo Game Show drar igång snart och givetvis har jag en (realistisk) lista över vad jag hoppas kommer att utannonseras:

Devil May Cry 5

Att få spela som Nero eller Dante igen vore inte helt fel, speciellt inte med ännu bättre grafik och bossar. Dock denna gång kan vi väl skippa backtracking som bestod av kraftiga 50% av hela spelet. Jag ser gärna att Dante tar över huvudrollen igen med sin störtsköna attityd, men jag hade inte klagat det minsta om det blir Nero som tar huvudrollen själv heller – jag gillar båda. Något jag också gärna ser är co-op och ett onlineläge i form av deathmatch eller liknande, det vore för häftigt. Mer third-person åt folket!

Resident Evil 6

Ge mig långsamma zombies. Ge mig T-virus. Ge mig mörka korridorer och källare. Ge mig klassiska Resident Evil-känslan som i Resident Evil 1-3 fast släng in co-op och ett onlineläge som i Resident Evil 5 och jag är helt tillfredsställd. Folk klagade på co-op i Resident Evil 5 och tyckte att den “förstörde” men jag håller verkligen inte med. Utan co-op hade jag givit Resident Evil 5 ett ytterst mediokert betyg, och nu istället på grund av co-open fick det 10/10 för jag hade så otroligt kul med det. Jag vill alltså att serien ska tillbaka till sina rötter men behålla lite nytt från Resident Evil 5. Det blir en perfekt kombo.

Soulcalibur V

Fighting-genren är het just nu. Tacka Street Fighter IV som tog en död genre och gjorde den till stekhet. Vi har Tekken X Street Fighter, Street Fighter X Tekken, Mortal Kombat, Marvel vs. Capcom 3, och BlazBlue 2 kommandes och jag vill gärna se ett Soulcalibur V. Då kommer 2011 att bli ett helt galet episkt spelår för fightingfans som mig själv. Fighting är det enda sättet att verkligen visa vad man går för och det är ju då extrakul när det kommer bra spel i genren som det verkar göra nu. Det enda jag saknar som sagt är ett nytt Soulcalibur för fyran var så otroligt bra för att komma så tidigt som det gjorde.

Där har ni min lista. Inte direkt lång, men den är solid. För mig är samtliga spelen “top notch” så att säga och om jag bara får ett av dessa spelen utannonserade så blir jag glad ändå. Det kommer ge några otroliga speltimmar garanterat. Vi ses i Tokyo!

Aldrig mer vill jag se ett Resident Evil-spel i Afrika. Det fungerar bara inte.

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

