Under the Red Hood

Då har man sett klart den senaste Batman-filmen Under the Red Hood i underbara 1080p och jag kan inget annat göra än le. Fantastisk film helt enkelt.  Värt att tillägga är också att detta blev min första animerade film med superhjältar i 1080p så det vart en extraspeciell film tackvare det också. Grymma grejer!

Under the Red Hood är alltså den senaste filmen med Batman och kom ut någon gång i år. Den bjuder på mycket action och otroligt bra storyline samt sköna fightingscener. Ett komplett paket med andra ord. Otroligt snygg är den också när man tittar på den i 1080p och jag är helnöjd med precis allting som filmen bjöd på. Jag vill inte spoila något och därför undviker jag att nämna något ur handlingen, annat än det uppenbara att det finns en ny figur som kallar sig Red Hood i Gotham och han skapar stora problem för alla. Lite sådär smått busig han den där Red Hood, men ack så grym karaktär.

Det är lite svårare att betygsätta animerade filmer, speciellt superhjältefilmer. Det finns ju liksom guidelines som måste följas för att DC Universe skall tillåta att filmen släpps och så vidare, och det ändrar ju hela betygssystemet för mig. Det är ju till exempel förbjudet att Batman/Superman dödar någon och så, och det är ju inte filmens fel, utan det är ju som sagt DC Universe fel och det är med det i tanke som jag sätter betyget på filmen som förövrigt är storslagen och helt fantastiskt välgjord rakt igenom.

Betyg: 5 av 5

Otroligt läcker film på alla sätt och vis.

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

