Wall Street: Money Never Sleeps

Wall Street: Money Never Sleeps var en av mina absolut mest efterlängtade filmer i år. Och med goda skäl. Jag kan gladligen säga att filmen levde upp till mina förväntningar, och faktiskt även överträffade dem. Galet imponerande och jag är mycket nöjd med vad jag såg.

Oliver Stone gör alltså en uppföljare till sin otroligt populära film Wall Street som kom för cirka tjugo år sedan. Och det är minst sagt en passande tid med den ekonomiska krisen som vi har och allt. Men nog om verkligheten, låt oss snacka Wall Street. Det är alltså en uppföljare som följer historien och vi får se Gordon Gekko som spelas av mästerliga Michael Douglas komma tillbaka. Han har kommit tillbaka till samhället efter att ha suttit inlåst och han är minst sagt lika skön nu som han var förut. Mer tänker jag inte säga än att det finns massor av “godis” för folket som såg den första filmen och kommer ihåg diverse repliker och dylikt. Det är alltså värt att se den första innan man ser den andra.

Michael Douglas fullkomligen dominerar rutan med sitt skådespeleri och gör det bortom all konkurrens. Han visar återigen varför jag anser honom som den absoluta eliten på min lista och att han inte planerar på att kliva av någon gång snart verkar det som.  Faktum är att Wall Street: Money Never Sleeps är den bästa filmen jag har sett i år och den hade potential till att bli den bästa någonsin men den missade lite där i slutet för det i mina ögon. Filmen tar alltså plats nummer ett som 2010:s hittills bästa film och sparkar ned Inception från tronen.

Betyg: 5 av 5

Greed is good.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

