Salt

Salt var en film jag inte hade sådär skyhöga förväntningar på, faktiskt. Jag menar, Angelina Jolie är en grym skådespelerska, inget snack om saken, men jag kan ändå inte hjälpa att tycka att hon är sådär överskattad när det kommer till vissa saker. Som tur är påverkade det inte filmen Salt alls.

Agentfilmer är bland det bästa som finns. Det är vad som intresserar mig mest i filmvärlden (tror jag) och när det visas en riktigt välgjord och grym agentrulle så är det inte mycket som slår det på min lista. Och Salt är då som ni kanske gissat just en agentrulle. Och en mycket bra sådan. Eller kanske ska man kalla det spionfilm? Tja, vad det än heter så är det en helt otroligt fantastisk genre och Salt en fantastisk film.

Angelina Jolie gör en mycket bra roll, kanske sin bästa någonsin till och med. Fast det finns en annan som också skiner i filmen i mitt tycke och det är ingen annan en Liev Schreiber. Salt har en mycket intressant handling och man kan faktiskt inte berätta något om filmen utan att förstöra den för andra. Så komplex och viktigt är det att man håller sig gömd från filmen innan man ser den så att säga, precis som jag gjorde.  Salt är en mycket spännande och actionpackad film som jag rekommenderar starkt till alla. Den saknar dock något litet för maxbetyg, men det blir en stark fyra ändå.

Betyg: 4 av 5

Stjärnan i Salt enligt mina ögon.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

