Iphone mini och XL?

Det pratas för fullt om att Apple planerar på att släppa en femte generations Iphone. Det pratas också om Iphones, alltså flera än en. Och det är ju intressant med tanke på att Iphone 4 inte alls är så gammal.

Vad pratas det om? Jo, några riktigt trovärdiga saker om ni frågar mig. Först och främst ryktas det om en Iphone mini, eller nano om ni så vill. Det blir alltså en mindre Iphone och billigare. Smart drag av Apple att sikta in sig på den marknaden och de gör det helt klart på ett smart sätt. Sedan kommer en helt motsats, nämligen en Iphone som ryktas vara större än fyran och vara konkurrent mot HTC:s stora och snabba telefoner. Troligt? Absolut.

Genom att göra det så får Apple alltså alla tre marknader lower-, middle- och upperclass så att säga. Personligen tycker jag inte om detta dock, även om jag medger att det är ett smart drag utav dem (om detta nu stämmer).  Jag gillade att bara ha en modell att välja. Det var simpelt och smart, en Iphone var liksom bäst så att säga. Men nu då? Tja, då kanske vi har tre olika modeller som talar till tre olika grupper. Och egentligen lär den största bli bäst rent tekniskt, men sedan kommer ju argumenten “men den passar mig inte bäst så den är inte alls bäst” och dylikt. Återstår som sagt att se. Min 3GS duger lång tid framöver känns det som, även om jag mer än gärna skulle ta en Iphone 4.

Förut var det bara färger som skilde, blir det modeller nästa år?

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

