W Barcelona

Då har man kommit tillbaka till iskalla Sverige efter att ha spenderat en hel vecka i underbara och soliga Barcelona på magiska W Barcelona Hotel.

Det började inte bra, måste jag erkänna. Trots att flyget var bokat genom SAS så var det värdelösa Spanair som vi åkte med i och med Star Alliance. Och som sagt, Spanair är horribla rakt igenom. Femtio minuter försenat flyg och inte nog med det, de bjöd inte på dricka eller mat på ett nästan fyra timmars flyg som till exempel SAS, Lot, Finnair, Lufthansa, och British Airways gör. Så det var inte direkt en superb start men efter det så gick det bara uppåt.

När vi väl anlände till W Barcelona så var det ju sådär en “Wow-känsla” rakt igenom i hela kroppen. Lobbyn var magisk, byggnaden var magisk, ja allt var magiskt. Utan tvekan det finaste, fränaste, och lyxigaste hotellet jag någonsin bott på. Sweet. Det var en annan kultur där på hotellet, en sådan lyxig och elegant sådan. Det gillades. Hotellet hade ett underbart SPA som jag besökte och gick på otroligt påkostad massage, och sedan gick jag även ned till gymmet ett par gånger också för att inte hamna ur form totalt.

Hotellet låg precis på stranden, och så fort man gick ut ur hotellet var man alltså on the beach så att säga. Och det var vackert, mycket vackert. Precis som hotellet. Att bo på 22:a våningen på ett hotellet placerat som detta är inte dåligt kan jag säga, och vyn var helt häpnadsväckande. Otrolig, never before liksom. Annars så var Barcelona också en trevlig stad i sig med trevligt och tyst folk. Aldrig förut har jag upplevt sådan tystnad i en storstad eller på en flygplats som i Barcelona, och det passade mig mycket bra då jag är en person som uppskattar sådant.

Bilder? Absolut, sådant kommer snart. Jag lägger upp dem på min Facebook då det blir lättast så ni får leta efter dem där. Har haft lite fullt upp nu när jag kommit hem med jobb och dylikt och därför ej laddat upp mer än en just nu, men det kommer. I Barcelona skaffade jag förövrigt nya träningsskor och en jacka. Det behövdes! Kort och gott var Barcelona en oförglömlig resa för mig och min hittills bästa någonsin. Mycket tackvare W Hotels.

Ja, hotellet såg faktiskt ut såhär storslaget.  Eclipse Bar i lila tema på 26:e våningen syns också. Givetvis var man där.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

