Jag besöker Vegas

När jag ändå varit lite väst ut i Spanien, så kan jag väl åka lite mer så att jag hamnar i Vegas. Och det är precis vad jag gjort. Jag besöker postapokalyptiska Vegas i Fallout: New Vegas.

Fallout 3 var ett mycket bra spel. Inget snack om saken. Mina förväntningar på New Vegas var därför väldigt höga och jag hoppades på att det skulle hålla samma klass som trean och efter att ha spenderat ett par timmar i New Vegas kan jag säga att jag trivs rejält.

New Vegas börjar otroligt bra. Faktum är, att det börjar på det häftigaste sättet jag någonsin varit med om i ett RPG-spel. Så bra är det faktiskt. Och det fortsätter att hålla en hög standard med kvalité rakt igenom om man bortser från några få tekniska missar som faktiskt inte sänker nöjet i spelet det minsta.  I trean var radion mycket speciell tackvare Three Daaawg, aaoooo! Och han finns inte med i New Vegas tyvärr, men har ersatts av en gentleman som spelar klassisk och lugn musik som är mycket bra och kommer med viktig information om vad som händer i områden. Så det funkar. Räkna med en recension när jag spelat klart detta underbara spel. Fast det lär dröja, jag planerar på att dra ut på det så långt som det går och jag har ingen som helst brådska och inte heller tid att spela flera timmar per dag. Lagom till jul sådär kan ni få veta vad jag tycker om det nya Vegas.

Vegas, baby, Vegas!

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

